Wednesday, 4 July 2012

Cermin mata !?


Assalamualikum. Awk sume sihat? Sy ? Sihat alhamdulillah.  Okey, korang mesti nmpk gmbr kat ats kn? tu bknnya gmbr betul pon. spek (cermin mata) Lia mcm tu gak. Tpi, lain ckit ah .. Umm, back to the topic semalam, abah Lia bwk Lia pergi kedai optik. Mase tu dia check mata Lia dgn ade la 1 alat ni. Lepas check, diaorg kata power mata Lia 100+ . Tpi, dia kata kalau nk lebih pasti check skali agi. Tpi, dlm bilik laen la . Tau adek Lia sowang ni jahat  tau knp? Dlm bilik tu, dia guna alat laen plak. Kalau nk check tu kena pakai 1 spek ni . Dhlah bulat, cam cite Harry Potter pon ade . Adek Lia yg Lia kate jahat tu tau knp? pasal dia ketawa ! >:p benci sungguh !! pastu pekerja tu kate power lia 75 plak . Lantaklah . Tapi, Lia cuma pakai time blaja jer . Tau knp? serabut ! Kalau kt kelas tgk whiteboard ta nmpk bila pakai nmpak. Jdi, time blaja je la, mcm Lia kata tdi , rimas, serabut mcm2 la ! Umm , smpai cni je la Lia mls gak nk kompelin pnjng2 kat cni . Ok la jumpa kagi. Tata .. Titi .. Tutu .. 

4 comments:

  1. Try to avoid using the spectacles if you wont need them. See the green leaves and ocean. It can help you reduce your spectacles 'power'. Dont forget to eat lobak (carrot) campur sus tu best.... do not watch tv frequent.....

    ReplyDelete
  2. OK PakSu I will .. InsyaALLAH :)

    ReplyDelete
  3. Emm , Nurrul pun tak suka guna spect,, :)

    http://youismysoul.blogspot.com/2012/08/rabun-dan-ubatnya.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah, serabut -..- Btw, nanti lia lawat ^^

      Delete

Your comments are highly appreciated :')